Vår Berättelse

Loris dofter sprider sig över hela världen...

 

    Med hundratals filialer och tusentals anställda har Loris, en jätteretailkedja, varit aktiv på parfymmarknaden sedan 2006. Historien om detta företag, som föddes under de år då denna industri började diskuteras i Turkiet, är dold i parfymens noter. För närvarande tjänar den med mer än 250 filialer i Turkiet och över 600 globalt, och sysselsätter tusentals människor.

    Genom att producera dofter som rör miljontals människors själar varje år med parfym och relaterade produktlinjer, producerar Loris miljontals parfymflaskor årligen i sin produktionsanläggning i Gebze, Kocaeli. Varumärket adresserar ett brett geografiskt område från Mellanöstern till Europa och skapar innovativ, forskningsdriven och världsstadard produktion med principen om "parfymens universalitet.

    Genom att etablera Loris Academy för att inte bara lösa interna behov utan också för bristen på kvalificerad personal inom branschen, har Loris utbildat hundratals unga individer till parfymörer. Varumärket har initierat ett omfattande träningsprogram som genomförs av erfarna tränare i olika ämnen såsom personlig utveckling, yrkeskompetens, försäljningskompetens, ledarskapsförmåga, produkt- och varumärkeskännedom, och bildat Parfymologi-läroplanen för butikspersonal.

    Noggrant eftersträvande målet att producera världens vackraste dofter med högsta kvalitet och erbjuda dem till kunderna till överkomliga priser, har varumärket höjt ribban för att uppnå kvalitet. Med sitt InoLab (Innovative Fragrance Laboratory) utrustat med GCMS-teknologi, har Loris, under ledning av doftexperter och kemister, uppnått betydande framgångar. DesignHub, med namnet "Signature in Perfume," hanterar varumärkets kommunikationsaktiviteter över alla kanaler.

    LORIS tar starka steg mot att bli ett globalt kosmetikvarumärke med innovativa skapelser och ett konkurrenskraftigt produktsortiment. Det har visat framgång i export till olika kontinenter, särskilt i Europa, och utökar sin leveranskedja. Produktion, som sker under övervakning av Hälsoministeriet och i enlighet med ISO 22716:2007 GMP (Good Manufacturing Practices) standarder, säkerställer hygien och kvalitet utan att kompromissa. Varumärkets fullt utrustade laboratorium utför organoleptiska, fysiska och kemiska tester (Purity Test GC_MS Device) innan produkterna erbjuds till försäljning i enlighet med IFRA (International Fragrance Association) standarder för importerade essenser.

    Genom att upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet och förväntningar, undersöker och rapporterar Loris feedback med stor omsorg enligt Kundnöjdhet ISO 10002:2004 kvalitetsstandard. Den erhållna "Superior Quality Badge" vid Anatolian Quality Summit Awards Night är en vacker reflektion av de noggranna ansträngningarna i detta avseende.

LORIS, med sin erfarenhet som sträcker sig från det förflutna till framtiden, kommer att fortsätta att ge dig nya dofttrender inom kosmetikindustrin med sin ständiga strävan efter hög kvalitet och kontinuerligt utvecklande FoU-approach.

 

    Genom att erbjuda franchisemöjligheter med omfattande stöd från A till Ö, öppnar Loris nya dörrar för entreprenörer. Det presenterar en rimlig investeringsaffärsmodell.

Fortsättande sin resa med över genomsnittlig tillväxt jämfört med branschens genomsnitt, siktar Loris på att öka antalet filialer i köpcentra i Turkiet 2019 och internationellt i europeiska länder.